duminică, 1 mai 2011

INGERUL CU ARIPI FRANTE

 

                    Pe podul de piatra ce traversa orasul, statea asezat pe marginea lui, sinucigasul.
                     Da, era el, un barbat de 45 de ani, cu ochelari pe nas, care, invins de greutatile vietii, incerca sa se sinucida. Si,  cand rememora clipele cele mai frumoase din viata sa, isi facu aparitia langa, parca de nicaieri, un Inger.
-         Salut, scuze de intarziere….
Domnul nostru, privi nedumerit in dreapta sa , scoase ochelarii de pe nas, ii sterse usor de manaca camasii, si intreba:
-         Da’, da’ cine esti tu ?
-         Cum cine sunt Eu ? Sunt Ingerul tau pazitor. Ma scuzi ca am intarziat, traficul este aglomerat de sus pana jos…

  Si incepu sa-si stearga ghetele albe, cu batista din dotare.

-         Ce te miri asa ? Am plecat in fuga si nu am avut timp sa-mi dau ghetele cu crema alba…
-         Crema alba ? Ghetele ?
-         Da’ ce te miri asa, crezi ca nu suntem si noi eleganti ? La…, mama ce era sa zic, uite, sireturiel nu sunt legate, ma ajuti?
Si Ingerul incepu sa se lege la gheata stanga.
-         Tine ! spune el, asteptand ca barbatul din stanga sa, sa puna degetul contra.
-         Ce?
-         Haide, ca n-am timp de pierdut!
Si domnul puse degetul contra, astfel incat Ingerul sa se lege.
-         Multumesc! Si, ce te doare, de vrei sa-ti pui capat zilelor ?
Barbatul de 45 de ani observa ca Ingerul din dreapta sa, are numai o aripa….
-         Dar de ce ai numai …..
-         - … o aripa ? Pai, cum sa-ti explic! Fiecare Inger, acolo sus, are grija intr-un ciclu de viata de om, de 2 persoane – de sexe opuse. Sa luam cazul tau, mai am o aripa, tu traiesti, pana acum totul ok.
-         Dar ce ai patit cu cealalta aripa ?
-         Aveam grija de o doamna, oposul tau pe acest pamant, cum sa spun eu, era antiteza ta. Si pe ea am pierdut-o intr-un accident de tren acum 3 ani. De atunci, zbor intr-o aripa…. Si incepu sa zambeasca.
-         De ce razi ?
-         Cum de ce rad ? Tu nu mi-ai raspuns la intrebare: De ce ?
-         De ce, ce ?
-         De ce vrei sa te…..
-         …sa ma…. Ma simt obosit, viata este tot mai greu, nimic nou, nimic bun la orizont. Cum familia sta bine la casa ei, am facut tot ce mi-a stat in putinta sa le fac un viitor, ma simt mai linistit!
-         Dar ce-ti lipseste ? Familia este bine, la casa ei, esti sanatos…..
-         Nu stiu cum sa-ti explic………. Ma simt ca un robot uman, fara inima, fara continut….
-         Esti “gol”, nu ai “miez” ?
-         Cam asa ceva……….
-         Hmm…… dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa mai traiesti….
-         Nu ma mai simt OM ! La ce folos ?
-         Ok, hai sari, ce mai stai pe ganduri ! Asa incep si eu o noua viata, cu o pereche de aripi noi.
  Si fara sa mai stea pe ganduri, facu un salt spre rau, prindandu-se cu mana, de ultima grinda a podului.
-         Hai, ce mai stai, coboara macar pana aici.
Barbatul ramane blocat ? Cum sa sara, poate avea ganduri de revenire…. Poate lasa pe alta data…..
-         Off, dar nehotarat mai esti! Sari sau nu ?

Barbatul nostru se ridica in picioare, spuse on scurta rugaciune si sari. In cadere, fu prins cu mana dreapta de Ingerul sau, si-l ajuta sa se pringa si el de grinda podului.
-         Hei, cum te simti ?
-         Am ramas, am ramas fara aer….. Nu e asa bine sa te sinu…..
-         Pai, vezi ?!
-         Si acum, ce facem ?
-         E simplu!

Ingerul nostru scoate o pana din aripa lui si incepe sa-l gadile pe barbatul din dreapta sa.
-         Ce faci ? spuse el, abia tinandu-se de grinda.
-         Hai, da-ti drumul, ma eliberez si eu odata cu tine………. Vreau o pereche noua de…..
Si incepu sa se scarpine si el, cu aceiasi pana, sub bratul de sustinere.
-         Acum ce faci ? te gadili Tu ?
-         Da, daca tu nu vrei sa mori, atunci schimb foaia. Daca eu cad, si-mi frang si a doua aripa, s-a terminat, vei muri si tu, inainte de a atinge apa. Alege ?
-         Ce ?
-         Sari tu primul sau o fac eu ?
-         Nu mai vreau sa mor, nu asa………..
-         Ok, atunci sar eu…………

Si Ingerul isi dadu drumul , plutind in aer, pana spre suprafata apei, planand usor deasupra ei, si dupa un loop de zile mari, ajunge din nou sus, pe balustrada podului.
-         Ce faci ? N-ai murit ? intreba barbatul.
-         Da de ce sa mor eu, mai bine tu !
-         Dar nu mai vreau sa vor eu………
-         Gata, te-ai hotarat………… La…. , si tocmai vroiam sa-mi iau o pereche noua de aripi.
-         Ajuta-ma sa ma ridic, te rog frumos.
-         Nu, de aici de descurci singur.
-         Dar nu pot, ajuta-ma!
-         Off, oamenii astia.

Ingerul scoase cureaua alba, de piele, de la pantaloni, si i-o intinde usor.

-         Ai grija sa nu mi-o murdaresti!
-         Gata, am prins-o !

Si barbatul de 45 de ani, incepu usor sa se ridice , sa urce spre balustrada podului. Dupa 2 minute istovitoare, ajunge sus, langa Inger!
-         Si acum ? intreba el, stergandu-si ochelarii de pe nas.
-         Fiecare la “casa” lui!
-         Atat ?
-         Dar ce mai vrei ? Gata, fugi acasa!

Si Ingerul cobora de pe balustrada, isi sterge cureaua de praf, o pune la pantaloni si pleca spre malul celalalt al raului, fara a mai privi in urma.
In spate, pe balustrada, barbatul ramasese mut………… Era sa faca greseala vietii lui. La urma urmei, DE CE ?
Coboara de pe balustrada, isi aseaza costumul cu grija, si pleca spre primul restaurant, sa serveasca o cafea, trebuia sa-si revina cat mai repede. Privi in spate, Ingerul disparu ….



© 2011 Chiriac Vasile-Florin. Toate drepturile rezervate

Niciun comentariu: