miercuri, 11 mai 2011

12 pasi pentru redactarea, proiectarea, publicarea, distribuirea, promovarea si vanzarea profitabila a unei carti

Redactarea, publicarea si vanzarea unei carti cu tehnologia de azi poate dura doar o luna. In articolul de fata trecem in revista pasii concreti pe care ii poti face pentru a concepe, scrie, publica, distribui si promova profitabil cartea ta.

•Identifica piata tinta si stabileste ce are nevoie sa afle si cum are nevoie sa afle acest lucru. Nota: Daca faci prima data acest pas, te asiguri ca vei castiga bani de pe urma cartii tale, iar daca ti se pare dificil, atunci ti se va parea si mai dificil sa vinzi o carte care prezinta neajunsuri din punct de vedere al conceptului, dupa ce a fost publicata.


Vei sti ca ai realizat acest pas atunci cand pui in fata potentialilor clienti o descriere de 400 de cuvinte si o prezentare a cartii tale, iar acestia te intreaba daca pot comanda inainte un exemplar.

Asigura-te ca titlul cartii incorporeaza cuvintele cheie pe care le cauta pe Google piata tinta atunci cand doreste sa gaseasca genul de informatii pe care le oferi in cartea ta.

Daca vinzi deja expertiza de care dispui, vei constata ca este destul de usor sa creezi titlul, descrierea si prezentarea care sa placa pietei tinta. Daca este nevoie sa devii expert pentru a-ti scrie cartea, acest pas va dura mai mult.

•Incepe sa scrii cartea.


Marele secret atunci cand scrii o carte este sa scrii o prezentare, sa scrii textul, apoi sa editezi textul. Daca incerci sa scrii fara o prezentare, te vei pierde, vei omite anumite lucruri si te vei repeta. Daca vrei sa scrii si sa editezi in acelasi timp, nu vei termina niciodata, deoarece vei incerca in permanenta sa iti dai seama ce ai vrut sa spui. Daca ai ceva bine structurat, complet si corect redactat, vei constata ca poti edita ulterior. De asemenea, poti gasi un editor care sa dea o forma frumoasa textului scris de tine. Nu edita niciodata in timp ce scrii, si nu edita o carte capitol cu capitol. Scrie-o in intregime, apoi editeaz-o in intregime. Este un proces mai rapid iar rezultatul este aproape intotdeauna mai bun.

Incepe cu prezentarea pe care cei care fac parte din piata tinta au aprobat-o deja si scrie mai intai capitolele usoare, scrie la final capitolele dificile.

Obiectivul tau este sa scrii cat de repede, clar si eficient posibil. Nu iti face griji cu privire la lungimea capitolelor, daca scrii sau nu la diateza pasiva sau daca pare prea neoficiala cartea ta.

•Dupa ce ai scris cartea, inmaneaz-o unui editor profesionist si cere-i sa editeze textul astfel incat sa suna bine. Poti gasi editori care nu cer mai mult de $200 pentru a edita o carte bine scrisa. Poti cheltui $2.000 pentru ca ei sa rescrie o carte pentru tine.


Elance.com este un loc foarte bun in care sa gasesti editori care vor lucra pe baza de contract si vor fi platiti la termene intermediare.

Asigura-te ca la fiecare termen intermediar primesti o copie a fisierului .Doc care contine cartea ta. Ca alternativa, poti scrie o carte in Google Docs si ii poti cere editorului tau sa efectueze acolo modificarile. Google Docs are o functie care iti va permite sa vezi corecturile efectuate in timpul fiecarei sesiuni intr-un document comun, iar aceasta este o modalitate excelenta de a urmari munca depusa in timp. De asemenea, daca doresti, poti reveni la versiunile anterioare.

Cand cartea este finalizata, arata un exemplar catorva reprezentanti ai pietei tinta. Vezi daca au comentarii sau modificari pe care doresti sa le incluzi.

Asigura-te ca ai incheiat un contract cu editorul tau care iti transfera in mod expres toate drepturile asupra muncii pe care o presteaza pentru tine, in cadrul unei tranzactii care ofera drepturi totale clientului (work for hire).

•Dupa ce cartea a fost scrisa si bine editata, incepe sa creezi grafica pentru fiecare capitol care sa ilustreze ideile cheie din fiecare capitol. Schiteaza-le pe hartie sau creeaza-le in Google Doc’s folosind instrumentele pentru prezentari sau desen. Obiectivul tau legat de fiecare imagine este claritate si simplitate. Doua sau trei imagini simple sunt mult mai bune decat o imagine complexa.


•Angajeaza un artist grafic profesionist pentru a transforma imaginile in imagini 300 DPI de 8”x9”. Este posibil sa vrei sa conceapa si prima si ultima coperta pentru cartea ta. Asigura-te ca ai incheiat un contract care iti transfera in mod expres toate drepturile asupra muncii prestate de designer pentru tine, in cadrul unei tranzactii care ofera drepturi totale clientului (work for hire).


•Angajeaza un profesionist care sa creeze formatul cartii tale in Adobe InDesign. Vrei sa livreze toate fisierele sursa si un PDF finalizat cu interiorul cartii care sa cuprinda tot textul si lucrarile artistice realizate de tine. Vrei sa te asiguri ca fisierul PDF este setat sa includa toate font-urile in document. Acest lucru este esential deoarece urmeaza sa publici aceasta carte folosind CreateSpace.com sau LuLu.com si daca vrei sa controlezi in totalitate font-urile folosite, acestea trebuie sa fie setate in document. Asigura-te ca ai incheiat un contract care iti transfera in mod expres toate drepturile asupra muncii pe care o presteaza pentru tine designerul cartii, in cadrul unei tranzactii care ofera drepturi totale clientului (work for hire).


•Incarca un exemplar al cartii tale pe US Copyright Office (Oficiul pentru Drepturi de Autor din Statele Unite). Pentru detalii cu privire la dreptul de autor si metodele concrete de protectie pe care ti le ofera, acceseaza www.ipo.gov.uk sau www.copyright.gov. Intr-adevar, esti titularul dreptului de autor asupra cartii tale din momentul in care o inregistrezi pe un suport tangibil, insa obtii drepturi legale specifice inregistrand-o.


•Acceseaza CreateSpace.com sau LuLu.com si creeaza-ti cartea gratuit. Titlurile pe care le incarci pe CreateSpace.com iti asigura o redeventa de 45% atunci cand sunt achizitionate prin intermediul Amazon. Poti obtine un procent si mai mare de pe urma cartilor pe care le comanzi de pe CreateSpace sau LuLu.com si le livrezi direct. Exista numeroase edituri de carti care tiparesc la cerere (Print on Demand – POD). Daca nu iti place CreateSpace sau LuLu dintr-un anumit motiv, gaseste alta firma care iti place, prin intermediul Google. Atentie, asigura-te ca indiferent prin intermediul cui iti publici cartea, iti pastrezi dreptul de proprietate deplin asupra cartii. Nu semna niciun contract care stipuleaza altceva.


Incarca PDF-ul cu interiorul cartii tale si prima si ultima coperta a cartii tale.

Introdu descrierea cartii tale, stabileste un pret pentru cartea ta si specifica daca va fi distribuita doar in format tiparit sau este disponibila si pentru a fi descarcata.

Comanda un exemplar al cartii tale.
•Examineaza exemplarul cartii tale. Ofer-o si altora pentru a o citi si sugera modificari finale. Nu te simti obligat sa urmezi sfaturile tuturor, insa daca primesti acelasi comentariu de la mai multi reprezentanti ai pietei tinta, probabil ca ar trebui sa faci modificarea respectiva.


•Incepe sa trimiti exemplare ale cartii tale reprezentantilor pietei tinta. Cere comentarii. Introdu comentariile lor pe LuLu si CreateSpace. Vei constata ca LinkedIn te ajuta sa gasesti oameni care ar putea fi interesati sa scrie o recenzie si sa iti achizitioneze cartea. Daca te oferi sa trimiti cuiva un exemplar gratuit pentru recenzie, de obicei va accepta oferta.


•Scrie comunicate de presa care sa includa comentarii de la cei carora le-ai oferit cartea. Scrie comunicate de presa suplimentare pentru orice “vanzari in masa” pe care le faci catre scoli sau organizatii. Publica aceste comunicate de presa folosind serviciile gratuite pentru comunicate de presa. Asigura-te ca in titlul comunicatului de presa apar cuvintele cheie pe care le-ar folosi piata tinta pentru a cauta aceasta carte. In cazul in care cartea ta este comentata de o Celebritate bine cunoscuta sau este achizitionata de o organizatie, include numele acestora in titlu. Poti gasi o lista cu site-urile gratuite de comunicate de presa pe website-ul School for Startups.


•Creeaza un website pe Word Press cu un nume de domeniu relevant pentru cartea ta, care sa includa cuvintele cheie cautate pe Google de piata tinta.


Asigura-te ca numele de domeniu include cuvintele cheie si expresiile relevante pentru piata tinta. Posteaza comunicatele de presa, comentariile si recenziile pe masura ce sunt disponibile.

Asigura-te ca titlurile fiecarui articol si categoriile de pe site-ul tau folosesc cuvinte cheie si expresii care prezinta interes pentru piata tinta.

Asigura-te ca website-ul tau contine un link care face trimitere la locul de unde poate fi comandata cartea ta.

Asigura-te ca foloseste instrumente precum Tweet Old Post si alte plugin-uri pentru site-uri de socializare pentru a-ti promova cartea prin intermediul site-urilor precum Twitter, Facebook, Reddit si Linkedin.
Am insumat astfel pasii care trebuie urmati pentru a scrie, concepe, schita, publica, distribui si promova o carte. Chiar este posibil sa scoti o carte pe usa in 30 de zile daca ai o experienta bogata in domeniul despre care scrii si dispui de continutul pe care il poti extrage din cartile albe elaborate de tine, materialele de instruire scrise de tine, prezentarile pe care le-ai sustinut etc.
Evident, poti angaja un “scriitor fantoma” care sa scrie o carte pentru a fi publicata sub numele tau. De asemenea, poti angaja pe cineva care iti va redacta cartea capitol cu capitol, pe masura ce ii prezinti ceea ce doresti sa spui. Daca te simti mai confortabil atunci cand vorbesti, poti inregistra textul cartii tale si poti cere cuiva sa il transcrie. Multi considera ca aceasta este cea mai usoara modalitate de a scrie o carte.
Avand in vedere toate aceste solutii, nu exista niciun motiv pentru care sa nu poti scrie si publica o carte in mod profitabil, daca doresti sa faci acest lucru. Procesul este simplu, direct si poate fi foarte profitabil daca ceea ce ai de spus este important si iti rezervi timp pentru a te asigura ca este comunicat foarte bine.


http://schoolforstartups.ro/wp/12-pasi-pentru-redactarea-proiectarea-publicarea-distribuirea-promovarea-si-vanzarea-profitabila-a-unei-carti 


Niciun comentariu: