miercuri, 18 mai 2011

RULETA RUSEASCA

         Stateam la masa din sufragerie, cu 3 beri japoneze Sapporo, la sticla. Langa ele, in dreapta, se afla revolverul cu 8 gloante. Desfac a doua sticla de bere, trag doua gaturi din el si duc pistolul la tampla. Bang, apas pe tragaci si nimic….
         Am scapat, de data aceasta. Dau drumul la televizor, era un film de actiune cu Bruce Willis. Interesant , zic eu si dau sonorul mai tare. Privesc pe geamul camerei, afara incepu sa ploua din ce in ce mai tare. Mai sorb cu sete din berea desfacuta si duc din nou pistolul la tampla. Bang, si nimic. “Ok, sunt aproape” , imi zic si-l asez usor pe masa…..
         Privesc prin camera, motanelul dormea, ce-i pasa, apa din bol era proaspata, nisip schimbat si plicul nou, turnat in farfurioara. “Esti baiat de milioane”, zic eu, zimbandu-i. Tomitza, parca auzindu-ma, se intoarce pe partea cealalta.
         Trag pe gat si ultima inghititura din cea de-a doua sticla, asez pistolul sit rag, bang…………. Iar nimic. “La naiba, 3 din 8 si degeaba.” Trebuie sa facem ceva……… Ridic pistolul la nivelul ochilor si observ ca urmatorul locas din incarcator e cel cu glontul. “Nu-i corect asa”, zic eu si-l mai invart cu forta.
         Il asez cu grija pe masa, desfac a treia sticla de Saporro si privesc la ceasul de pe perete. Arata 04:56. Acusica trebuie sa vina nevasta de la servici, era in tura de noapte la spital. Trag doua-trei guri din berea care deja se incalzise, duc pistolul la tampla sit rag, bang ! Ma trezesc deasupra mesei, eram ca o fantoma, ca o adiere de vant, si de aici de sus, puteam observa scena mai bine: Tomitza alerga spre “mine” sa vada ce s-a intamplat, zgomotul puternic produs de pistol, il trezi. “Eu” eram asezat cu capul pe masa, cu creierii imprastiati peste tot, sticlele erau patate de bucatele proaspete, aburinde, iar sangele se scurgea de pe masa, pe langa piciorul din dreapta “mea”.
         Aud ceasul sunand, deschid ochii si-l privesc, arata 05:00. Mama, trbuie sa ma trezesc, apare curand sotia si am atata treaba de facut. Ma ridic din pat si ametind brusc, ma prabusesc peste el. Privesc oglinda de pe tavan, aratam “altfel”, eram “intreg”. Sa fi fost doar un vis ? Ma ridic usor, arunc o privire spre Tomitza, era la locul sau, privesc atunci masa din sufragerie, observ 3 sticele goale de bere japoneza Sapporo. “Hmm, ciudat”, imi zic eu. Trebuie sa fac ecav sa-mi revin. Ma indrept spre masa, iau cele 3 sticle goale, alerg spre frigiderul din bucatarie, deschid usa sis cot afara restul de 6 sticle, ma indrept spre geam si le arunc direct in raul care trecea pe langa vila noastra.
         Mama, strig eu in gura mare,de obicei, visele de vineri dimineata se indeplinesc in 3 zile. Duca-se pe pustii imi zic in gand, fac de 3 ori semnul crucii si trag o fuga in baie sa fac rapid un dus.
         In timp ce eram sub dus, sotia intra in casa, aseza pe masa un pachet format din 6 sticle de bere Sapporo, si spuse cu glas tare:

-         Iubitule, ti-am adus berea preferata, spuse ea, intrand in dormitor pentru a se schimba.

-         La naiba, nici acum nu scap de …, si alunec sub dus, calcand pe sapun…..



© 2011 Chiriac Vasile-Florin. Toate drepturile rezervate

Niciun comentariu: