luni, 19 iulie 2010

Mai rapida ca umbra….

Era o zi de vara, calduroasa ( normal, acum cu incalzirea globala… ) si stateam la o terasa, asteptand un prieten, pentru a servi o bere rece, fara alcool.








Privesc in jur, era liniste, prea multa liniste. Singur, de la masa asezata intr-un colt de terasa, astept comanda data, un pahar de apa minerala, fusese o zi infernala, lucram de zor la un proiect de constructii si de aceea il asteptam pe Lucian, avem o problema de instalatii la care el ma putea ajuta.






Oameni, multi oameni trec prin fata mea….. aveau fetele laminate de o caldura interioara, nu toti, ca ar fi prea frumos........altii, abatuti, sau mai bine zis, batuti de soare, o imagine mai putin placuta, parka au uitat sa zambeasca….Pacat, doar suntem asa de frumosi, noi romanii .






Trec 2-3 minute si primesc paharul cu apa, avea si 3 cuburi de gheata……………hmm, ce bine merge, ca unsa……….. Opa, suna telefonul, era Lucian:






- Salut, Florine!


- Salutare, frate! S-a intamplat ceva?


- Nu, doar ca ajung cu 10 minute mai tarziu, sunt prins in trafic….


- Hei, lasa , nu-I nimic, stiu si eu cum se conduce azi prin Iasi. Tocmai serveam un pahar de apa minerala….te astept!


- OK, merci frumos!






Lucian, bunul meu prieten si colaborator, am terminat impreuna facultatea, era ca si mine, pasionat de domeniul auto. Tocmai isi cumparare o masina, normal, era o “japoneza”.






Secundele trec………..destul de greu. Intorc capul spre stanga si observ traficul, destul de aglomerat ( of, cu taxa noua dupa 1 iulie, tot mai multe masini venite din afara sunt pe strazile noatre, maine-poimaine vor mai multe decat populatia orasului )






Se merge destul de greu, bara la bara………….claxoane, beep-uri verbale, gesturi de amenintare, parca am fi in jungla…………e dureros, oamenii se transforma , usor-usor , in “animale” )






Ma bucura un lucru, vad tot mai des, trecand prin fata ochilor mei albastri “ca la broaste” ( cum mi se spunea in gimnaziu J ), masini japoneze ………….fiind fost practicand de arte martiale si cunoscund, putin mai bine decat altii, cultura si istoria asiatica, in special cea japoneza ( cele 2 stiluri fiind japoneze ) , eram strapuns de o bucurie interioara, cu greu inteleasa de cei din jurul meu….


“Stai, opreste ! “ zic eu , sarind de pe scaun……un “nebun” a franat tarziu si era sa atinga un copil pe trecerea de pietoni , vis-avis de terasa unde ma aflam…..Off, bine ca nu s-a intamplat nimic !








Ma asez din nou pe scaun, mai sorb 2-3 inghitituri din paharul aburit si cand sa-l asez din nou pe masa, aud un sunet puternic de masina, trecand prin fata………….Oare ce a fost, nu am vazut masina, dar…………..era superba dupa “sunetul” motorului…………Putin suparat, cazui pe ganduri……….Era ceva deosebit, era un sunet “mascului”, dar si “cald” in acelasi timp……………






Sigur era o masina sport, dar nu stiu ce…………….rusinos pentru mine……






Gata , trecura cele 10 minute si-l vazui pe Lucian, tocmai parca masina. Isi facu cu greu loc printre oamenii, cu fete calde sau arsi de soare, de pe trecerea de pietoni.






- Salut!


- Salutare, Lucian!


- Scuze, dar e un traffic infernal…..si cald, prea cald…


- Stiu, am stat si eu cu ochii pe “traffic” si am vazut cum e.


- Ce probleme ai la proiectul nou?


- Nimic deosebit…am nevoie de un calcul pentru o centrala termica, pentru un sediu nou de firma, si as vrea sa ma ajuti cu un necesar, si poate chiar cu materiale si montaj.


- Oricand ajut cu placere un “kamarad” vechi…..


- Merci frumos.


- Dar ce ai, te vad cam ingandurat?


- Stau cazut pe ganduri………….trecuse o masina, sport, sin u am vazut-o, iar sunetul era “mortal”……………


- Ah, da, cea rosie………………..Era un NSX…………..


- Ei, lasa, nu ma innebuni………….Si rosie ……………


- Bun, ai schita la tine?






Tacui…eram departe….gandurile nu erau la proiect, era timp de asa ceva …..






- Florine, ti-e rau?


- Nu! Hai, stai jos, asteptam berea rece si vorbim….


- Bun, da-mi schietele sa le vad…..






Lucian lua planul, scoase ochelarii din buzunarul de la piept si incepu sa-l studieze cu atentie…………..Era absorbit de el, se citea in ochi. Dup ace sorbim 2-3 guri din paharul cu bere, nu stiu ce ma apuca si spun cu o voce joasa:






- “ Era mai rapida decat umbra……………….”






Si inghiti din nou din berea rece, fara alcool………..Lucian zambi….Stia el ce stia .


© 2010 Chiriac Vasile-Florin. Toate drepturile rezervate

Niciun comentariu: