luni, 19 iulie 2010

Cum ne alegem masina………

Multi din anturajul meu apeleaza la mine pentru informatii auto….nu ma deranjeaza, imi place sa-i ajut.








Acum cateva zile, vine un fost coleg de facultate si ma intreaba:


” Florine, cum sa-mi aleg masina?” zice el cu glasul tremurand.






“Cum? Simplu, cu inima” raspund eu zambind, si-l invit in sufragerie.






Se uita mirat la mine, oarecum dezamagit de raspuns.






”Stai frate, ca-ti explic indata!” zic eu sa-i mai ridic moralul. Ma priveste in ochi incearcand sa schiteze un zambet.






Simplu, scot din biblioteca un catalog auto, cu toate marcile si i le arat. Il intreb ce model de caroserie vrea.


“Adica?” intreaba el, dand capul putin spre spate si radicand usor din umeri.






“Frate, pentru cine o alegi, pentru tine, pentru toata familia…..”






Nu prea intelege explicatia mea , asa ca merg mai depart.


Unii vor un coupe doar pentru ei si persoana draga din dreapta lor, iubita, sotia, sunt tineri si vor o masina doar pentru ei;


- altii un monovolum, pentru toata familia: parinti, copii, nepoti, catei…;


- altii un sedan, de bun gust, sa nu iasa in evidenta prea mult, vrem totusi sa fim discreti in trafic, asa e cel mai bine.


Lua catalogul si incepu sa-l rasfoiasca.






- “Bun, sa zicem ca alegem un sedan, o marca japoneza, exemplu Honda Accord”, spune el, zambind vazand fotografiile de la pagina 52.






“ O alegere buna, ii raspund eu!






Ridic ochii si-l intreb: Vrei sa fie fiabila?”






“DA”, raspunse el cu forta in voce.






Bun, atunci, mergem la calculator, sa intram pe www.jdpower.com sau www.adac.de sa vadem cum sta cu fiabilitatea , cat de multumiti sunt clientii de masina lor, urmarim topurile din ultimii 5 ani ( sigur “japonezele” sunt in frunte, mai ales Honda, asa ca sunt mai linistit si ii zambesc


“Ai incredere in japoneze…ele nu mint, nu inseala “ spun eu in gand )










Citeste topurile si vad pe chipul sau cum linistea il inconjoara….Avea deja o sclipire in ochi. Vanzad asta, imi creste inima de bucurie, ma simteam implinit.






Cautam ce dealeri Honda sunt pe langa orasul nostru natal, ca, doar nu o sa se deplaseze in Capitala sau in alt judet mai indepartat, daca masina respectiva o gaseste langa noi, la doi pasi.






“Uite! Am gasit, avem la noi in oras”….si pune degetul pe ecranul meu LCD, nou, cumparat de Craciun.










- “Bun, am ales modelul, am gasit dealerul local. Ce mai fac? “ ma intreaba el, nestiind ce mai trebuie facut, alegerea este definitiva.






“ Sa vedem cat este de sigura!” zic eu……usor, cu un glas cald.






“De ce? Nu are de toate: ABS, air-bag…..Ce-mi mai trebuie?”






“Da, are, dar totusi, sa vedem, imediat gasim poze si filmulete. Uite, dam click aici: www.euroncap.com.






Am vazut, am analizat, totusi stramba din nas, are doar 4 stele….






“Stai linistit, 4 stele valoreaza uneori mai mult ca 5 si, oricum, Honda are laborator propriu de testare la Tochigi, au cel mai avansat manechin pentru teste la accidente cu pietoni, POLAR II…“






Inima isi revine...bate normal, of, il trecuse toate apele.








Hai sa cautam un forum mono-marca , dam peste www.hondafan.ro si citim comentariile celor care detin modelul Accord, ce puncte pozitive si negative au, ce isi doresc in plus de le ea, etc.






“Am uitat sa te intreb ce motorizare doresti?”






“ Mai intrebi…….diesel, doar are 19 recorduri mondiale de viteza si consum!” spuse el, plin de mandrie, vazand o reclama in catalogul ramas pe canapea…….






Il aprob dand din cap...stiam eu ca asa va fi….










“ Si acum? Ce mai stam in casa! Hai s-o luam….si imediat alerga spre hol, se incalta si mai-mai sa-mi rupa usa, era nerabdator sa ajung ala show-room…..






“Stai fratele meu, este duminica, maine la prima ora mergem sa dam comanda, ai uitat?”






Suparat, intra inapoi in casa, inchide usa si se aseaza pe scaunul din hol, tinandu-si capul intre palme……..






“Dar, bani ai?” Il intreb eu cu oarece frica….






“ Da, pe toti……Si, acum, trebuie sa mai astept inca o zi?”






“Desigur……dar linisteste-te…..vezi ca ai inceput sa tremuri…..Hai sa-ti fac un ceai…..”






“Multumesc”, raspunde el. Se descalta si intram amandoi in bucatarie…..


Ma pregatest sa fac ceaiul……il privesc, era suparat…….nu intelegeam de ce.






“Frate, dar ce ai? De ce esti suparat?”






Ramane cu privirea in pamant, inspira usor si scurt , apoi spuse:






“ Vroiam atat de mult sa ne plimbam cu ea , azi, acum…..”






“Lasa, maine facem un drive-test cu modelul diesel si apoi dam comanda….In 2 saptamani o s-o ai in fata blocului……”






Se mai linisti, ceaiul era gata, torn in cani si bem…..Era de lamaie, il mai linisti.






A doua zi, mergem la dealer, oameni cumsecade, facem drive-test-ul cu medelul Accord motorizare diesel 2.2 l, 140 CP…..si da, era fericit.






Dam comanda, plateste cash…..Si asteptam…Cele mai lungi zile din viata sa, doar e prima lui masina.






12 zile, cu 2 zile mai devreme, ne suna cei de la dealer…….a venit masina, era superba, Nighthawk Black Pearl….Nu-i venea a crede, era a lui.






Lua cheile si plecaram, singuri, doar noi 2 si Honda noastra, a, pardon, a lui. Conduceam pe strazile din oras, era liniste, prea multa liniste…..






Dupa o vreme , spuse:






“ Oamenii inteligenti conduc o Honda!”






“Da", raspund eu, dand din cap afirmativ…..Tac, linistea era lucrul cel mai de prêt acum.






De ce?






Puteam auzi in liniste cum “toarce” motorul, era fantastic.




© 2010 Chiriac Vasile-Florin. Toate drepturile rezervate

Niciun comentariu: