luni, 19 iulie 2010

Locul de parcare !

Hmm..nici nu stiu cu ce sa incep………..prin luna iulie, intr-o zi de vineri nasoala rau de tot, ma suna sotia:
- Pui?
- Da, mamy…….
- Am coborat jos si am dus gunoiul. Pe garaj am gasit un anunt de la primarie: “ va rugam frumos ca in urmatoarele 5 zile sa eliberati garajul, altfel vom fi nevoiti sa va amendam 5.000 de lei si platiti demolarea executata de noi!”
- Cum ? 5.000 lei?
- Da………..
Inchid mobilul……………la naiba, am avut o zi de 2 lei, era sa ma loveasca un dobitoc cu masina prin Nicolina, certuri cu unii colegi de service si acum, asta, legat de garaj.Off, ce sa fac? Am 5 zile la dispozitie si e un week-end la mijloc. Gata, am gasit, il sun pe verisorul meu, care se ocupa de maenajari interioare-exterioare:
- Dorule, salut! Ce program ai maine?
- Salut, vere! Nimic deosebit…..am de terminat de pus gresia la cineva…..dar de ce intrebi?
- Am primit citatie de la Primarie, in 5 zile trebuie demolat garajul, daca nu, iau amenda 5.000 lei si platesc demolarea. Ma ajuti?
- Da, de ce ai nevoie?
- Pai………prelungitor de 50 ml am eu, daca poti, adu un fai de Ø 230, discuri aduc eu, o dalta, etc………..
- Vrei Makita sau Bosch-ul?
- Normal ca Makita . Scula japoneza ramane scula japoneza.
- Ok, maine pe la 11.00 sunt la tine………
- Merci frumos! O zi buna!
OK! M-am linistit……….Doru ma ajuta, e varul meu cel mai bun, un munte de om la 40 de ani………..sper san e miscam repede……….. Toata ziua numai la asta m-am gandit, asa ca, trecu destul de repede.Se facu sambata…………era deja 09.00……………Arunc de la etajul 2 rola prelungitoare, cobor sa cumpar discurile de fai de Ø 230, un ciocan de 5 kg, 2 perechi de manusi………….eram pregatit………….Pe la 10.40 ajunge Doru:
- Salutare…………
- Salut, Dorule………..Esti gata ?
- Da………..Aseaza jos trusa de scule, scoate un polizor unghiular Makita GA9030SF01:
Putere nominala (W) 2400 Turatie nominala (rpm) 6600 Diametru discuri (mm) n/a Diametru disc abraziv (mm) 230 Greutate (kg) 5.1 Scula de scula !
Incepem………….treaba merge mai greu……….tabla folsita la garaj este de la o tubulatura de aerisire la o fosta uzina locala, tabla buna, calitatea I. Plus ca stalpii, mama ce stalpi a folosit tata……….durere nu alta…………. Discutam vrute si nevrute sip e la ora 17.45 terminam……………aruncam la gunoi ce nu era folositor, urcam sus la 2 ce puteam pune in balcon si debara, iar partile metalice le incarcam in Traficul RS al fratelui, cu destinatia tara………
Il invit sus pe Doru, si bem un pahar de Cotnari Tamaioasa Romaneasca 2001 , preferatul nostru. De la balcon privesc vecinii……….. blocul meu in fiorma de U cu 9 scari, cu 4 etaje, avea o “curte interioara” destul de mare 120 m x 30 m. Baietii, impreuna cu veri, frati si copii lucrau de zor………….totul arata ca un camp de lupta.
Se facu seara, era destul de tarziu……………. Cu totii asteptam ziua de miercuri pentru a trage linie………..
Miercuri, orele 17.30 adunare generala in spatele blocului………Vecinii de la cele 9 scari, discutau de zor……in fata noastra doamna inspector de la Primarie anunta:
- Dragii mei, ma bucur ca v-ati miscat exemplar, in mai putin de 5 zile….deci nimeni nu ia amenda . Acum, asteptati, NOI, Primaria vom curate terenul, vom pune borduri noi si vom turna asfalt proaspat de cea mai buna calitate………
- Bun, si noi ce mai avem de facut ? intreba nenea Buzincu de la scara a treia……
- Trageti la LOTO locurile de parcare. O zi buna.
Trec cele 2 saptamani………..se facu deja iulie…………si vine si ziua cea mare de sambata.
Pe la orele 14.30 ne adunam cu totii, din nou, jos in spatele blocului. Erau disponibile peste 100 de locuri de parcare……….Zona arata frumos, bordure noi dar nu de la Videanu, asfalt clasa I din Iasi si zonele marcate cu var alb.
Ne asezam in cerc, asezam cele 100 de bilete cu numele noastre de familie intr-un borcan de 3 litri si tragem, unul cate unul, cu mana norocoasa, cate un biletel…..Aveam emotii, deja transpiram, niciodata nu am avut noroc la astfel de trageri………..
Timpul trece greu, tot mai greu…..
- Florin? E randul tau……..poftim………..
Vecinul de la scara a doua imi intinde borcanul…………introduc tremurand mana dreapta si extrag…….. desfac biletelul si citesc:
- 0 A 1 ! m-am blocat………..
- Naspa rau……spune un vecin…………
Ma uit la asezarea locurilor pe plansa, locul 0 A 1 era primul din stanga, langa scara mea, dar cum marginea era pe “curbura”, spatial era mic…………..Noroc de masina mea, un Jazz 2005, ca nu-mi manca prea mult spatiu………..Salut vecinii si urc sus in casa………..eram suparat…………..
Se facu 18.35…..de la balcon, zona semana ca un stup de albine in care fiecare “albina” – in speta masina, isi cauta locul de odihna…………In margine, trona masina mea, rosie, mititica, suferea si ea………….Inchid geamul de la balcon si dau drumul la TV…………urma o noapte alba, cu mult fotbal de calitate, din Anglia : Liverpool – Arsenal !






© 2010 Chiriac Vasile-Florin. Toate drepturile rezervate

Niciun comentariu: