duminică, 19 iunie 2011

PARTIDA DE SAH

         Stateam singur in parc, asteptandu-mi partenerul de joc. In fiecare sambata la ora 16:00, in parculetul din fata blocului, jucam sah pe sistemul 3 din 5, cu fostul meu coleg de banca din gimnaziu, Serban. Se pare ca de data aceasta, va intarzia, lucru destul de ciudat...
         Zbang, aud o bubuitura puternica, piesel sar de pe tabla, praful cuprinde masa de joc, ce mai, haos total.

EL:

-         Scuze de intarziere, acum am aterizat din Rai....., spuse EL.

         Privesc mai atent la persoana din fata mea, care se stergea de praf, isi aranja hainele si umbla cu grija pe tabla de joc, incercand sa aseze piesele din nou la locul lor. Raman masca dupa ce imaginea din fata mea devine tot mai clara, eram EU, de ambele parti ale tablei de sah.

EL:

-         Hai, ce-ai ramas asa ? Cu ce joci ? Cu albele sau negrele ? intreba EL, incepand sa zambeasca.

EU:

-         Pai, cu albele, zic eu, inghitand in sec.

EL:

-         Aha, vrei sa muti primul... OK, vezi ca ma pricep, nu gluma….. Incepi ?

         Intreba el, ridicandu-se cativa centrimetri de e bancuta.

EU:

-         Gata, am mutat…… raspund eu, scotand un pion la „lupta“.

EL:

-         Asa, ai mutat bine, dar eu pot si mai bine ...... si scoase un cal in fata.

EU:

-         Si, cu ce treaba pe la noi ? zic eu cu glas usor, incercand sa ma dumiresc ce cauta EL, adica eu, de partea cealalta a baricadei.

         EL privea la tabla de joc, concentrate nevoie mare.


EL:

-         Uite asa, si scoate si al doilea cal la inaintare.

         Se pare ca EU-ul meu era pasionat de animale …. Si mutand noi asa, de cateva ori, primesc raspunsul la intrebarea anterioara.

EL:

-         Cum ce caut aici, JOS ? Am venit sa te avertizez.

EU:

-         Sa ce ? intreb eu , ramas masca, cu piesa de sah in mana.

EL:

-         Hai, muta, si mai vedem noi.....

         Asez piesa pe tabla de joc si cad pe ganduri, lasandu-ma usor pe spate, noroc ca eram lat in umeri si bancuta avea un spatar puternic.

EL:

-         Nu te speria asa, nu e nimic grav, inca.... Muti sau ce ?

         Ridic un nebun de pe tabla de joc si cand sa-l asez in noua pozitie, EL imi raspunde:

EL:

-         Nu acolo, primesti mat in 7 mutari.

         Raman cu piesa in mana, caut rapid o nou pozitie si cand sa-l asez jos, pe tabala de joc, EL spuse iar:



EL:

-         Ntzz, nici acolo, mat in 5 mutari !

EU:

-         Ok, ramane aici, si-l asez in a treia pozitie.

EL:

-         Gresit, urmeaza mat in 3 mutari!

         In fine, gandul meu nu mai era la partida de sah, oricum pierdeam in 3 mutari, asa ca il mai intreb o data!

EU:

-         Si, ce se va intampla, cu mine sau ai mei ?

EL ramane concentrate pe tabla de joc, muta din nou si spuse:

EL:

- In 2 mutari, pierzi !

         Atunci incerc sa fac o legatura cu tabla de joc, cred ca , functie de cum jucam , intre viata reala si tabla de joc, era o legatura, ciudata sau nu. Nu stiu ce sa fac, sa ma dau batut sau sa merg mai departe, dar cu fiecare mutare a mea, pe semne ca pierdeam ceva si mai important in viata mea, mai repede decat credeam.
         EL devine tot mai agitat, se ridica de pe bancuta si intreaba cu glas tare:

EL:

-         Muti sau nu ?!

         Vazandu-i reactia, ridic mana dreapta in sus, fac semnul crucii de 3 ori si asez pe tabla, culcat, REGELE !


EU:

-         Ma dau batut !



EL:

-         Cu aceasta mutare, ai castigat 2 batalii in viata reala !

         Imi intinde mana, il salut, face o plecaciune, si in secunda urmatoare, dispare…… Inapoi de unde a venit !
         Dupa cateva secunde de uluiala, ma trezesc cu o bataie pe umarul stang:

SERBAN:

-         Scuze de intarziere, am stat mult la semafor……. Si asezandu-se pe bancuta, in fata mea, observa cat de palid eram.

SERBAN:

-         Ce faci, frate, ti-e rau ?

EU:

-         Sah-mat in 2 mutari......

         Si incep sa fac curat pe tabla de sah, asezand din nou, piesele, pe tabla de sah, la locul lor, pentru un meci 3 din 5, cu vechiul meu coleg de gimnaziu.



© 2011 Chiriac Vasile-Florin. Toate drepturile rezervate

Niciun comentariu: