joi, 29 aprilie 2021

Padre Georgio

    Ies de la serviciu si in parcare ma astepta colegul Georgio, Padre Georgio….. statea rezemat de masina cumparata recent, o Laguna 3 neagra………

-          Salut Georgio, ce-ai patit? M-a speriat telefonul tau….

-          Salut sensei ! Probleme, probleme si iar probleme …..

-          Eu ce-ti spun mereu ? Fa graficul in word si mai lasa excelul……….cand scrii cu manuta ta, vezi lucrurile altfel…….

Spun eu si intram in masina….

-          Unde mergem?

-          Unde vrei tu ! ii raspund si trag centura.

Georgio demareaza in tromba si plecam din parcarea magazinului. Da drumul la muzica si, ce sa vezi, era una din melodiile lui preferate:

Indila - Love Story:

 



-          Sa inteleg, ca ai iar probleme in dragoste, nu ?

        Ofta usor, dand din cap afirmativ…..  Dupa 5 minute ajungem la o terasa si dupa ce parcam, ne alegem o masa retrasa ca sa putem discuta in liniste. Dam comanda si pana vine, privim cu atentie masinile care trec prin fata noastra……

-          Uite un Espace nou ! ii spun eu aratandu-I pe cel gri care tocmai trecu prin fata noastra…..

-          Ce, unde?

-          Ti-am spus de la inceput sa-ti un monovolum cum am eu, maine-poimaine te insori si….. iti trebuie spatiu, dar tu, nu si nu….

-          Ei, sensei, de unde insuratoare…….

-          Aha, sa inteleg ca e grav……

       Sorbi cu viteza din cafeaua adusa si incepu, lasand capul in jos, ca un animal ranit……

-          Sensei, nu mai fac fata, am prea multe de rezolvat  si timpul e prea scurt….

-          Ce ti-am spus in ianuarie, fa tabelul in word, pe luni, luna cu luna,  pana in octombrie si  tai, unesti,  comprimi, renunti, anulezi, muti, schimbi,  dar……… toate sa fie in ordine cronologica!

-          Dar nu-mi iese graficul !!! lovind usor cu mana de masa….

-          Padre, mai usor………. Care e visul tau cel mai mare?

-          Sa ajung preot!

-          Si pentru asta trebuie sa fii insurat, nu ?

-          Da! Dar cu cine ?

-          Cu o femeie, normal !

-          Dar ele….

-          Stiu………. Fug de tine! Dar poate, cine stie , tu le alungi ……

-          Ce ? Cum ?

          Ospatarul veni cu cele 2 cafele, ii multumim frumos si continuam discutia:

-          Ai gresit , te-ai gandit la bunurile materiale, te-am ajutat cu draga inima si ai facut creditul, pe 5 ani, perioada scurta, rata mare………. Te-am ajutat si ti-am aratat si ce inseamna un Renault versus Vw, si tu, in loc sa o iei in ordine, intai casatoria – preotia – masina, ai facut invers……. Alungi femeile din viata ta…

-          Nu-i adevarat………. Eu , eu….

-          Sa-ti spun ceva, stiu cat e de greu sa fii singur………… prima femeie care m-a iubit mai mult, care a tras de mine, care “ma violeaza” cu dragoste, este ea, sotia mea…… A fost ultima incercare ca sa ma insor, eram si eu obosit, aveam ~ 30 de ani. Dupa vreo 2 saptamani de relatie ma trezesc cu un sms, il am si acuma salvat intr-un telefon vechi prin casa: ” Lasa-ma sa te iubesc…….” Si am lasat-o ……

 

Sorbim amandoi din cafeaua rece si privim in zare.

 

-          Uite un Talisman……….

-          Wow , superba  masina !

 

Dupa cateva secunde de tacere, spun:

 

-          Ok, s-a terminat o relatie….. Si, acuma ce urmeaza ?

-          Pai, am ajuns tocmai si la psiholog, e greu, nu fac fata, serviciu – scoala – biserica – femeile …

-          Care femei? Ca le alungi din viata ta si…..

-          Am cunoscut pe altcineva, e cadru medical…..

-          Cunosc, fete bune, pasionale……

-          Stiu, din nou ai dreptate! Dar…..

-          Te sufoca …

-          Da, ma simt ca intr-o cusca si……

-          Las-o sa intre……….

-          Nu pot, mi-e frica…….

-          De ce ? De alt esec? Mare scofala, esti tanar, 25 de ani………..

-          Imi place de ea…. Dar parca….

-          Nu mai ai suflu….fa o pauza, las-o pe ea sa vina la tine, lasa usa deschisa la cusca, ca daca o pierzi si pe ea…. O sa se duca buhul in piata ca Padre Georgio alunga femeile din viata lui…… si atunci chiar nu o sa mai traga nimeni de tine…..

-          Dar nu vreau asta…..

-          Stii cum o sa ajungi, ca baiatul din clipul asta……. Scot telefonul si-i arat clipul de pe youtube:

  

ARMIN MUZAFERIJA - BIĆU TU | Official Video:

 


 

 

-          Vezi, femeia e langa el, il atinge, ii zambeste, dar e o…..

-          Fantoma…..

-          Fantoma din cauza lui………….. deschide ochii la lasa femeia sa vina la tine……. Transform-o din fantoma, in femeie, femeia ta!

-          Da, ai dreptate………. Spuse el privind in lacrimi clipul pana la final…..

Suna telefonul, era sotia……….

-          Padre, trebuie sa fug ……… O urgenta……

-          Da, inteleg…..

Arunc in viteza 10 lei pentru cafea si fug la taxi-ul din parcare. In timp ce urcam in el, arunc un ochi la Padre…… se uita din nou la clip, cu lacrimi in ochi…..

-          Las-o sa te iubeasca…….  

 

 

© 2021  Chiriac Vasile-Florin. Toate drepturile rezervate

 

Niciun comentariu: