duminică, 25 septembrie 2011

BLOG DE POEZIE by Anamaria-Cristina Tudorache !

Motto: < Suferinţele de tot felul sunt educative şi creative imediat cum începi să le cauţi partea bună din esenţa lor. >


Vino, tu, toamnă 

 

Vino, tu, toamnă în culori, să mă confund cu tine,

Să mă dezbrac în faţa ta de ultima podoabă,

Să mă cuibăresc la rădăcina copacilor tăi adormiţi

Şi să visăm împreună sub pătura gândurilor cazute.



Vino, tu, toamnă în culori şi plouă-mi în griuri

Să fiu eu în bătaia vântului, să nu ştiu încotro,

Să fiu propriu-mi must, să tun şi să fulger

Şi tu să-mi zâmbeşti din stoluri grăbite spre început.



Vino, tu, toamnă în culori, că moartea nu-i neagră, e vie,

Să îmi spui că rece-i doar gândul, pământul e veşnic cald,

Să mă rătăceşti în mulţimea de frunze, să îţi fiu hrană

Şi în crengile goale, parfumul să-ţi simt în fumul din hornuri.



Vino, tu, toamnă în culori peste griuri, să mă vezi, să te văd,

Să mă simţi, să te simt, să jelim împreună pe geamuri

Să îmi fii rece când mi-e cald, să-ţi ţin cald, să trosnim

Şi să ne trecem împreună peste ani... şi peste ani.



Vino, tu, toamnă în culori şi norii alungă-mi cu ai tăi.

Eu sunt aici, în agonie şi încă te aştept. 


Vânător şi vânat deopotrivă 

 

Timpul. Cel mai mare duşman al existenţei mele,

Mecanism cu precizie dubioasă, îndoielnică şi regulă proprie,

Darnic şi lacom, constructiv şi distructiv, dual.

Mă transformă în vânător şi vânat deopotrivă,

Mă forţează să pendulez între două lumi cel puţin;

O lume a lui " trăieşte " şi alta a lui " există " ,

Imposibil de îmbinat perfect, precis, complet.

Între cele două lumi poti alege liantul de fum, de vid

Sau iluzie, oricum se vor risipi intr-o clipă, în timp.

Te refuz, dragă Timp şi îndrăznesc a îţi declara război

Cu propriile tale arme de mult depăşite, învechite.

Nu ai fost în stare să îmi calculezi eternitatea.

Te voi ucide şi îmi voi creea propriul mecanism de masură

Pentru momentele în care liniştea asurzitoare mă copleşeşte

Şi îmi permite să fiu, să trăiesc, să exist deopotrivă. 


Te-am întâlnit în drum spre poarta iadului 

 

Te-am întâlnit în drum spre poarta iadului.

Când te-am zărit, zâmbeai şi mi-ai făcut cu mâna.

Oh, am ştiut, chiar am ştiut că tu mergi pe alt drum,

Am îngheţat, m-am dezgheţat şi am ucis din nou,

Cum am ucis de atâtea ori înainte

În calea mea un zâmbet inocent ori indecent,

O floare colorată mult prea viu ca să trăiască,

Un pom bătrân ce se dezbrăca de frunze...

Doar în amorul propriu, doar ca să mă încălzească.

Şi am ucis şi un om în drumul meu, pe mine.

Am regretat abia când te-am zărit; zâmbeai.

De ce acum ? De ce abia acum doar dracu îmi va spune.

În faţa mea se apropia semeaţă, rece, neagră,

Paradoxal, poarta iadului arzândă şi dorită

Prin fiecare pas în plus, în minus ce îl făcusem

Şi am păşit în amorţeală mai mort ca viu

Mistuit de amintirea ta în drum spre poarta iadului.

Când te-am zărit, zâmbeai şi mi-ai făcut cu mâna. 

Îţi plouă pe aripi, îngere 

 

Îngere, ador cum îţi plouă pe aripi

În noaptea asta rece şi oarbă.

Cerul nu te mai vede şi nu te mai vrea.

Mă bucur că nu îţi mai poţi lua zborul

Când doare şi plângi în palmele arzânde.

Nu vezi în jos, nu vezi nici sus, niciunde;

Priveşte doar spre mine cum îţi suflu.

Nu vreau să ţi le usuc, nici să le vindec,

Sper doar să îţi dispară aripile plăpânde

Prea grele, prea negre si prea ude

Şi să devii om, mai om, prea om,

Chiar dacă ştiu că vei muri înnainte

Vreau să mă bucur de tine atât cât vei trăi.

Fii om, îngere, Dumnezeu te aşteaptă

De vei trece de chinuri şi vei iubi;

Abia atunci nu vei mai muri vreodată

Îţi plouă pe aripi, îngere, renunţă. 

Sunt un fir de nisip pe o plajă 

 

Sunt un fir de nisip pe o plajă

Virgină până nu demult

Adesea, valurile mă udă,

Cei mai mulţi nu mă văd

Şi toţi mă calcă in picioare.

Vântul mă plimbă

Ori mă rătăceşte

În toate direcţiile

Şi, ca prin vis, mereu ajung aici.

Tu doar o zi m-ai călcat în picioare,

Apoi m-ai adunat cu mâna ta

Dreaptă, creatoare

Iar cu stânga

M-ai apărat de vânt.

Şi m-ai aşezat grijuliu într-o carte

Şi nu am ştiut, nu am crezut...

Era cartea vieţii tale

Cu pagini albe, prea albe

Pentru un fir de nisip. 

Locul I, Festivalul national "Petre Ghelmez" 2003  


Scrisoare intredeschisa

                             Anamaria-Cristina Tudorache 



Domnule Homer,nu cred in “Iliada”ta.          

Cu “Odiseea”-i alta poveste,parca mai tine…

Razboiul tau pare-un decor de mucava,

Dar “Odiseea”-i viata traita de mine.



Domnule Homer,Elena-I doar femeie,

La fel de femeie ca o vecina de bloc,

daruita unui Paris,derbedeu,dandu-i o cheie

De la garsoniera-i aflata mereu in alt loc.



Domnule Homer,simt ca lupta incepe,

Ulise-i pe drumul stiut,spre Ithaca

Hai sa mai bem un pahar,da-mi si branza,trei cepe,

Sa ne-apropiem,sa ne pipaim pana vine dadaca.



Domnule Homer,e-o lume intreaga-ntre noi.

Scoate-ma,de poti,de aici!Ia-ma in al tau convoi.





Ultimul pas

                           Anamaria-Cristina Tudorache



Mi-e teama ca lumea va face

Inca un pas gresit

Si ca acela va fi chiar

Pasul meu.

Traim cu dintii stransi,

cu gurile cascate,

cu pumnii in pozitie de lupta

si cu ochii inchisi.

Dar traim.

Sa fie mai dulce plecarea?

De-asta mi-e teama:

Ca lumea sa nu faca pasul gresit

Fara sa ma intrebe.


Sunt iubita

 

                         Anamaria-Cristina Tudorache 



M-a-nnourat primavera asta banala,

traita de cate ori inainte-mi

de te miri cine.

Nu e primavara mea,

Vreau sa spun

e ceva second-hand prafuit si uzat.

Eu am, dragii mei,

orgoliul

de a trai oricare-anotimp

dupa reguli precise.

Ning, daca vreau, iarna, in zile anume,

imi trag pledul rosu al verii pe spate si pulpele arse,

iar toamna sunt propriu-mi must.

Si vine primavara asta banala,

fara vreo regula,

fara mesaj dinainte.

As refuza-o daca n-as sti

ca-s iubita.




Firul de iarbă

 
                      Anamaria-Cristina Tudorache


Urâtă zi ! Simt planeta de tot şubrezită,

Speriată ca fecioara în clipa dinaintea iminentului viol.

Războaie demente, iscate de ciocli bolnavi, scăpaţi suspect din ospicii,

Iubiri răzgâiate şi televizorul ca o matroană cu curul gol.



Parcă-i ceva ce nu merge în lumea-mbătată de toate,

Paharul de ură se varsă peste haine de gală,

Scenariul sporeşte cu scene de graţie şi groază,

Iar luna perfectă se sparge, urâtă, în mii de felii, ciuruită de boală.



Tu singur, tembel, decăzut într-un blând ucigaş de visare,

Priveşti depărtarea şi cazi înrobit de firul de iarbă.



Voi fi unicul poet bogat

 
                     Anamaria-Cristina Tudorache


Poeţii României sunt

( aşa se spune prin ziare )

Nişte cetăţeni săraci.

Deţin doar propriile dicţionare de rime,

Nişte raniţe cu metafore

Şi câte-o gamelă plină cu simboluri.

Dacă

- mă-ntrebă mama, gaşca, vecinii -

Voi deveni poet,

Ce mi se va-ntâmpla ?

Fiţi liniştiţi

- le spun tuturor -

Nu voi fi chiar sărac de tot,

Ci chiar

Poetul renumit, unicul, iubitul, doritul, adoratul.

Foamea nu mă va bântui

Decât de trei ori pe zi,

La orele de masă.



În oglindă

 
                   Anamaria-Cristina Tudorache


Dispreţul pe care vi-l arăt,

Colegi torţionari,

N-are nimic de-a face cu sufletul.

Nici cu mintea mea.

E, mai curând,

Un reflex.

Parcă vă ştiu de undeva,

Din vreo bancă de şcoală încălzită,

Dintr-o oră de curs cu un profesor absent,

De la un spectacol de teatru

Unde vă mângâiaţi pe picioare,

Tot fără chef,

De la ziua majoratului meu,

Când mâncaţi marijuana pe pâine, visând

Sex la pătrat.

Dispreţul pe care vi-l arăt,

Colegi fără vină şi teamă,

E o parte din greaţa

Cu care mă privesc în oglindă.

http://anamariacristinatudorache.blogspot.com/2011/09/locul-i-festivalul-national-petre.html


Materialele care apar pe acest blog apartin autorului si nu se pot reproduce fara acordul scris al acestuia. Toate textele expuse pe acest site sunt protejate potrivit Legii 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe.

 

http://anamariacristinatudorache.blogspot.com

Alte poezii si lucrari scrise de ea, gasiti pe blogul sau, afisat mai sus!
Ma rog la bunul Dumnezeu ca anul viitor sa primesc un volum de poezii, cu autograful autoarei!
Lectura si navigare placuta pe mai departe !



Niciun comentariu: